Un agent dels Mossos d’Esquadra fora de servei ha detingut aquest matí, 16 d'abril, un lladre multireincident després d’agredir una dona de 60 anys amb la tècnica del mataleón al mig del carrer, la carretera de Collblanc, a l'Hospitalet de Llobregat. Els fets, segons ha pogut saber ElCaso.cat, han passat cap a un quart de set del matí, quan l'agent ha observat com un home atacava la víctima per l’esquena mentre aquesta es dirigia a treballar. Segons la informació disponible, l’agressor ha arribat a immobilitzar-la fins al punt que gairebé la deixa inconscient. Aquesta tècnica, d'ofegar per l'esquena, amb els braços, és cada cop més habitual entre els violents lladres que actuen a casa nostra.

El lladre es canvia de roba

La dona ha patit lesions a les cervicals i diverses rascades a conseqüència de l’agressió, tot i que no es pateix per la seva vida, més enllà del lògic ensurt que s'ha emportat. L’agent, en intervenir, ha aconseguit seguir i detenir el lladre, que havia intentat fugir corrent i canviar-se de roba sota un pont per evitar ser reconegut. L'agent ha pogut recuperar el terminal mòbil i altres pertinences de la víctima que el lladre multireincident s'havia emportat.

Es tracta d’un home jove d’origen marroquí amb una trentena d'antecedents policials, i que, tot i això, i que la majoria són per delictes violents, estava en llibertat. Els Mossos s’han fet càrrec del detingut després de l’actuació del seu company fora de servei i la instrucció l'ha assumit la Unitat de Multireincidents de la regió Metropolitana Sud. L'acció contra lladres que van acumulant antecedents se centralitza per investigar si el poden relacionar amb altres fets semblants i també per fer atestats més complets per aconseguir penes de presó.

Assalt en plena llum del dia 

Fa poc més d'una setmana, el dimarts, 7 d'abril, va passar un cas molt similar a aquest al Parc Central de Nou Barris, a Barcelona. Un agent de la Policia Nacional fora de servei i un ciutadà van ajudar la Guàrdia Urbana de Barcelona a detenir dos homes que estaven aplicant la tècnica del mataleón a la seva víctima. Els agents, en arribar al lloc dels fets, van comprovar que el policia havia aconseguit retenir el lladre, el qual havia atacat la dona, d'uns 60 anys, i van confirmar que el segon lladre es trobava prop de la zona fent tasques de vigilància. En aquest cas, però, no ha transcendit l'edat, la nacionalitat ni els antecedents policials dels arrestats.