Els Mossos d'Esquadra han detingut una dona de 44 anys que el passat 20 de juny va ferir greument un home de 83 anys en robar-li la cadena d'or que portava penjada al coll. Els fets es van produir a Torelló, a Osona, quan la víctima tornava cap a casa després de sortir per anar a fer unes compres. Quan va entrar al portal de l'edifici, una dona a qui ja havia vist pocs minuts abans pel carrer va entrar amb ell com si anés cap a un dels pisos. No obstant això, quan l'home va entrar a l'ascensor per a pujar cap al seu replà, la dona es va col·locar darrere seu i el va assaltar.

L'home va caure a terra i va resultar ferit

La lladre va arrencar-li la cadena d'or que duia al coll i, fruit de l'estrebada, el va fer caure a terra. Mentre la dona fugia de l'edifici amb la joia a la mà, l'home va quedar estès amb un fort dolor. Efectius del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) es van desplaçar fins a l'immoble i van atendre la víctima, que va haver de ser traslladada cap a l’Hospital Universitari de Vic. L'home de 83 anys presentava importants lesions al maluc i al fèmur, fins i tot amb alguna fractura per la qual va haver de ser intervingut, així com diverses rascades.

Els investigadors dels Mossos d'Esquadra de la comissaria de Vic es van fer càrrec del cas i van començar a fer indagacions per intentar esbrinar qui era la dona que havia assaltat l'avi al portal de casa seva. Després de diverses gestions, es va poder posar nom a la lladre, una dona de 44 anys, de qui no se n'ha facilitat la nacionalitat, que ja comptava amb diversos antecedents per robatoris semblants. Finalment, el 23 de juliol, tres dies després de l'assalt, va poder ser localitzada i detinguda a la localitat de Roda de Ter com a presumpta autora d’un delicte de robatori amb violència. Després de passar a disposició judicial, se li ha imposat una ordre d'allunyament respecte a la víctima.