Sortir a comprar a les poblacions de l'Anoia ja és una mica més segur. Els Mossos d'Esquadra han detingut dues dones i un home, de 19, 30 i 25 anys, que es dedicaven a robar a àvies i persones amb mobilitat reduïda quan estaven distretes fent la compra als supermercats. Les detencions són el resultat d'una investigació iniciada al mes de gener, quan la policia catalana va tenir coneixement que s'havien produït diversos furts al descuit a l'interior d'establiments alimentaris de la zona. Concretament, es van fer set assalts entre els dies 17 i 22 de gener i 4 de febrer, a Vilanova del Camí, Igualada i Santa Margarida de Montbui

 

La Unitat d'Investigació de la comissaria dels Mossos d'Igualada va començar a fer indagacions i va comprovar que els lladres sempre actuaven de la mateixa manera i de forma organitzada. Les dues dones entraven als supermercats i seleccionaven la seva víctima, normalment dones d'edat avançada o amb mobilitat reduïda. Tot seguit, quan estava distreta fent la compra, les lladres aprofitaven per treure-li el moneder o el telèfon mòbil i sortien al carrer, on l'home les esperava amb el cotxe en marxa per assegurar-se una ràpida fugida. En dos dels casos, van intentar fer moviments bancaris amb les targetes de les víctimes, però no ho van aconseguir.

Identificats per les càmeres de seguretat

Els lladres, de qui els Mossos no n'han volgut facilitar la nacionalitat, prenien precaucions perquè les víctimes no s'adonessin del robatori, però no per les càmeres de seguretat. Va ser precisament gràcies al sistema de videovigilància que els Mossos van poder identificar els assaltants, que ja comptaven amb una vintena d'antecedents per fets similars comesos per tot Catalunya. Finalment, el passat 30 d'abril van poder ser detinguts a Cerdanyola del Vallès acusats de ser els presumptes autors de set furts i de dos delictes d’estafa bancària en grau de temptativa, així com de pertinença a organització criminal.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!