Els Agents Rurals han denunciat dos muntanyencs després d'enxampar-los fent escalada de manera il·legal al Coscoll, a la Noguera, una zona on aquesta activitat està prohibida per protegir l'àguila cuabarrada, un ocell rapinyaire que es troba en perill crític a Catalunya. L'àrea on van trobar aquestes dues persones està dins d'un Espai d'Interès Natural (EIN) del terme municipal de Camarasa, on l'escalada està degudament senyalitzada com a prohibida entre l'1 de gener i el 30 de juny, amb l'objectiu de garantir la supervivència d'aquesta espècie. 

Els escaladors van ser localitzats pels agents pujant per una paret que les àguiles cuabarrades utilitzen habitualment per a nidificar. Aquest ocell, l'Aquila fasciata segons el seu nom científic, és especialment sensible a les molèsties causades per les persones, sobretot durant l'època reproductiva. De fet, qualsevol pertorbació durant aquest període pot posar en risc l’èxit i la supervivència de l’espècie a la zona.

Multen Red Bull per posar en risc l'àguila cuabarrada 

L'actuació dels Agents Rurals està emmarcada en el dispositiu de vigilància que el cos desplega en col·laboració amb el Departament de Territori, Habitatge i Transició Ecològica, un operatiu que fa poc va enxampar també la marca de begudes energètiques Red Bull filmant una campanya publicitària amb un globus aerostàtic i una avioneta dins de l'EIN de la vall del riu Llobregós, a Oliola, sense cap autorització mediambiental i posant en risc, també, aquestes àguiles protegides. 

L’àliga cuabarrada és una de les rapinyaires més amenaçades d’Europa i una espècie bioindicadora de l’estat de conservació dels ecosistemes mediterranis. Malgrat els avanços, l’espècie continua patint múltiples amenaces, principalment relacionades amb la pressió humana i les alteracions del seu hàbitat.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!