El conflictiu bloc ocupa de la ronda Ferran Puig de Girona contínua al centre de la polèmica. Mentre des de l'Ajuntament estan intentant fer fora els delinqüents que hi viuen, els Mossos han detingut un d'aquests multireincidents per cometre dos robatoris en poc més de 24 hores. El primer dels fets va tenir lloc el passat 3 d'abril, al voltant de les tres de la matinada, a la sortida d'una discoteca del Passeig Canalejas. El lladre i dos nois més va assaltar dos joves que hi havia fora del local, li va arrencar la cadena del coll a un i li van robar el telèfon mòbil a l'altre després d'agafar-lo per l'esquena. Finalment, tot i que les víctimes els van intentar retenir, van fugir en patinet.

La matinada de l'endemà, 4 d'abril, cap a dos quarts de sis, una patrulla de paisà que estava fent tasques de prevenció a la zona d'oci nocturn va veure com l'individu s'acostava a una parella al carrer Figuerola i li arrencava la cadena del coll a una de les persones. Tot seguit, va intentar fugir corrent, però aquesta vegada els policies el van poder perseguir i el van detenir com a presumpte autor d'un robatori amb violència. L'home, de 25 anys i nacionalitat marroquina, va passar a disposició judicial i, en aquesta ocasió, a diferència de vegades anteriors, el jutge en funcions de guàrdia va decretar el seu ingrés a la presó.

Ja havia estat detingut dies abans per un altre robatori

Pocs dies abans d'aquests dos robatoris, aquest mateix lladre ja havia estat detingut pels Mossos per protagonitzar un altre assalt. El 20 de març, acompanyat d'una noia de 19 anys que no tenia antecedents, va cometre un furt en un supermercat de Flaçà, però el propietari ho va veure i tots dos es van barallar. Un agent fora de servei que ho va presenciar tot es va identificar com a policia i els va intentar aturar, però la parella va reaccionar amb violència i li va trencar un dit d'una forta puntada de peu. Posteriorment, van fugir corrents en direcció a l'estació de tren.

La investigació per part dels Mossos, gràcies al visionament de les càmeres de seguretat del supermercat, van permetre identificar als dos lladres. La tarda del 24 de març, un altre agent fora de servei els va reconèixer en un tren i va alertar als seus companys, que ja l'estaven esperant a l'estació de Girona per detenir-los pel robatori amb violència i atemptat comesos a Flaçà. En aquesta ocasió, però, els van deixar en llibertat i l'home va poder actuar fins a dos cops més abans no el tanquessin a la presó.