Els robatoris de cadenes d'or a Catalunya continuen, més encara ara que fa bon temps i són més visibles pels lladres. Els Mossos d'Esquadra han detingut dos joves, de 28 i 29 anys, un de nacionalitat marroquina i l'altre d'origen marroquí tot i que de nacionalitat espanyola, segons ha pogut saber ElCaso.cat, com a suposats autors d'un delicte de robatori amb violència a Salt (Gironès). Els fets van tenir lloc el passat divendres, 16 de maig, cap a quarts d'onze de la nit, quan un noi va alertar els agents perquè dos individus li havien sostret una cadena d'or al carrer i després havien marxat corrents cap al centre de la població.

Robatori a Salt i la cadena d'or amagada sota la llengua

El noi, la víctima, era al carrer, segons han explicat fonts properes al cas a aquest mitjà, quan els dos joves se li van apropar i li van demanar diners. Ell es va negar, tot i la insistència, i en un instant un dels individus li va fer una estrebada i li va arrencar la cadena d'or valorada en uns 1.000 euros. Van escapar cap al centre de Salt, però el noi va alertar la policia i els Mossos d'Esquadra, gràcies a la col·laboració ciutadana, van localitzar els lladres a prop d'on havien passat els fets. En veure els agents, van intentar fugir corrents, però no ho van aconseguir i van ser interceptats.

Els agents van fer diverses preguntes als suposats lladres i, mentre hi parlaven, van notar que un d'ells no obria gaire la boca i li costava verbalitzar. Per aquest motiu li van demanar que l'obrís i aixequés la llengua. I, sorpresa: allà estava amagada la cadena d'or que acabaven de sostreure. El jove va seguir les indicacions dels policies i es va treure de sota la llengua la joia.

Davant d'aquests fets, els Mossos d'Esquadra van detenir els dos nois de 28 i 29 anys, respectivament, per un delicte de robatori amb violència i van retornar la cadena d'or al seu legítim propietari. Els arrestats, amb diversos antecedents, van passar el passat 18 de maig a disposició del Jutjat d'Instrucció en funcions de guàrdia de Girona.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!