Dos rescats a la Vall de Boí (Alta Ribagorça) aquest dimarts, 17 de juny. Els Bombers de la Generalitat han dut a terme dues intervencions al mateix indret del Pirineu català, un al migdia i un altre a la tarda, i han extret i assistit tres escaladores que anaven amb un gos i un excursionista. En tots dos casos han activat l'helicòpter amb la unitat GRAE (Grup d'Actuacions Especials) i han fet els gruatges per poder fer una primera atenció sanitària i per dur els accidentats a la muntanya fins a un lloc segur. En tots dos rescats, a més, facultatius del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM) anaven a l'aeronau dels Bombers, formant un equip conjunt.

Tres escaladores amb un gos i un excursionista rescatats a la Vall de Boí

El primer dels rescats ha tingut lloc aquest migdia a la Vall de Boí. Els Bombers de la Generalitat han rebut l'avís, a través del telèfon d'emergències 112, a les 14.26 hores i han activat l'helicòpter amb la unitat GRAE i SEM. Els efectius desplegats han trobat l'home, de 46 anys i nacionalitat britànica, segons han explicat fonts d'emergències a ElCaso.cat, poc després, a les 15.03 hores, i li han fet una primera atenció sanitària. L'accidentat havia patit mal a l'espatlla i ha estat portat amb l'aeronau fins al Camp de Futbol de Barruera. Allà, els esperava una ambulància del Sistema d'Emergències Mèdiques que s'ha fet càrrec del ferit.

Respecte al segon rescat, també ha tingut lloc a la Vall de Boí i l'avís s'ha rebut a les 17.38 hores d'aquest dimarts. Els Bombers de la Generalitat han activat l'helicòpter amb la unitat GRAE i el SEM i han assistit tres escaladores, de 32, 37 i 46 anys, respectivament, amb un gos. Un cop localitzades les han transportat amb l'aeronau, fent un doble gruatge. És a dir, segons han explicat fonts de Bombers a aquest mitjà, primer han portat dues de les noies fins al pàrquing on tenien el seu vehicle i després a la tercera amb el gos. Estaven il·leses, però havien patit alguna caiguda, en un lloc que només es pot accedir a peu —a la Punta Alta de Comalesbienes, dins del Parc Nacional d'Aigüestortes i Estany de Sant Maurici—, i que estava nevat, per la qual cosa per telèfon els han dit que no es moguessin i les han rescatat

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!