Segons un informe elaborat pel col·lectiu Automobilistes Europeus Associats, l'any 2022 la Direcció General de Trànsit va recaptar 507.361.888 euros amb un total de 5.542.178 multes, de les quals 3.704.675 van ser per sobrepassar el límit de velocitat. Aquestes xifres suposen un màxim històric quant als diners obtinguts per sancions posades als conductors de les carreteres espanyoles, amb un augment del 15,6% respecte a la recaptació del 2021. Aquest augment es deu a l'arribada d'uns nous radars, els anomenats "Veloláser". Però, recentment, s'ha descobert un possible error d'homologació, la qual cosa suposa un incompliment de la llei per part de la DGT, i una possibilitat per a reclamar les multes imposades. 

Errors als suports dels radars 

Per norma general, aquests nous tipus de radars es col·loquen a les barreres de seguretat o a la part posterior dels senyals de trànsit. Pel que sembla, alguns dels 1.000 radars actualment en funcionament a territori espanyol, dels quals 60 són "Veloláser", no disposen d'homologació adequada a la part que uneix el radar al punt de suport, la qual cosa pot afectar la seva precisió a l'hora de detectar infraccions de velocitat. 

Tot això es basa en un cas de l'any 2020. Un conductor va rebre una multa per haver sobrepassat el límit de velocitat permès, que havia estat detectat per un "Veloláser". El Jutjat del Contenciós de Madrid va dictar sentència a favor del conductor, al·legant una falta d'homologació al suport del radar, i des de la Direcció General de Trànsit van haver de reemborsar a l'home els 300 euros que havia pagat de multa. A partir d'aquí, es va detectar que la DGT no havia garantit la qualitat dels suports utilitzats per a aquests radars. 

Aquest no és l'únic motiu pel qual els radars poden arribar a fallar. Per exemple, l'any 2019, un radar col·locat a la carretera N-330, a Alacant, va multar dos conductors que circulaven just per sobre dels 90 quilòmetres per hora, en un tram amb el límit de velocitat als 100 quilòmetres per hora. El radar va estar funcionant malament durant 20 dies, fins que la DGT el va treure, i també van haver d'anul·lar aquestes denúncies.