La Direcció General de Trànsit (DGT) vol acabar amb totes aquelles pràctiques que impliquin un perill a la carretera. Les xifres de víctimes mortals en accidents de trànsit són molt elevades i fan tot el possible per reduir-lo. Per això, conduir sota els efectes de les drogues o les begudes alcohòliques es castiga amb multes molt elevades i amb la retirada de punts del carnet. A vegades, fins i tot, directament amb la pèrdua del carnet. I és que aquesta és una de les principals causes dels sinistres mortals que hi ha a les carreteres, encara que no l'única.

Conduir amb son pot ser igual de perillós

Des de la DGT alerten que hi ha una manera de conduir igual de perillosa i més desconeguda que volen erradicar: fer-ho amb son. Per aquest motiu, amb l'objectiu de donar-li més visibilitat a aquesta problemàtica, el passat estiu l'organisme va organitzar una jornada dedicada a la somnolència i la conducció. En aquest acte, el director general de la DGT, Pere Navarro, va alertar que un 42% dels accidents mortals que tenen lloc a les carreteres es produeixen per sortides de via i un 38% per distraccions al volant. Entre les causes que motiven això, hi ha que els conductors s'havien adormit conduint.

En aquest sentit, malgrat que a diferència dels conductors que van borratxos o drogat no es pot saber amb exactitud quants han tingut un accident per quedar-se adormits al volant, des de la Guàrdia Civil apunten que, segons la seva estimació, només l'any 2021, un 7% del nombre d'accidents mortals van ser provocats per aquest motiu. Els càlculs realitzats indiquen que, només en l'última dècada, unes 75 persones moren cada any a Espanya després de quedar-se adormits conduint, mentre que unes 250 persones han resultat ferides greus. Així doncs, des de la DGT, és considerat un dels principals problemes de seguretat viària i s'està fent tot el possible per acabar amb aquesta pràctica.