Els Mossos d'Esquadra de la Unitat Central d'Atracaments han detingut sis homes relacionats amb el violent assalt al Cash Converters de l'avinguda d'Alfons XIII de Badalona del 17 de juliol de 2025, que va avançar ElCaso.cat. Els lladres van entrar a la botiga a punta de pistola, van rebentar els mostradors amb un mall i una pota de cabra i van escapar amb una gran quantitat de joies i peces d'or. Ara, més d'un any després dels fets, la investigació policial ha permès identificar els suposats responsables de l'atracament i també saber el valor real del botí que es van emportar: 75.450 euros. La investigació ha acabat amb sis detinguts, un dels quals ha ingressat a presó i dos més ja hi eren. Els altres tres han quedat en llibertat amb càrrecs.
L'assalt es va produir el 17 de juliol de 2025, al voltant de les deu del matí, quan cinc homes van entrar a l'establiment, situat al número 50 de l'avinguda d'Alfons XIII de Badalona, tal com va avançar aquell dia ElCaso.cat. Els atracadors, encaputxats, van exhibir una arma de foc per intimidar les persones que hi havia a l'interior i van utilitzar un mall i una pota de cabra per destrossar els mostradors on s'exposaven les joies i les peces d'or. En aquell moment, a la botiga hi havia vuit treballadors i un client, que van viure l'assalt sense que es registressin ferits. Els lladres van actuar amb rapidesa i van aconseguir emportar-se un botí de més de 75.000 euros abans d'escapar-se.
Van fugir amb un cotxe robat que després van cremar
La investigació dels Mossos d'Esquadra també ha permès reconstruir la fugida dels assaltants. Després de cometre el robatori, els lladres van escapar-se amb un Kia XCeed que havia estat robat el 24 de juny de 2025, menys d'un mes abans de l'assalt, en un altre robatori amb violència i intimidació. El vehicle va acabar apareixent completament calcinat després de ser incendiat la matinada del 22 de juliol, només cinc dies després de l'atracament al Cash Converters. La crema del cotxe, que els investigadors relacionen amb la fugida dels assaltants, va eliminar possibles indicis que podien ajudar a identificar els autors del robatori.
Després de mesos d'investigació, els Mossos han pogut posar nom i cognoms a sis persones relacionades amb l'assalt. La fase final de l'operatiu policial va permetre detenir Pedro C., Crishoper C., Alan M. i Jorge J., que van passar a disposició judicial el passat 16 d'octubre de 2026. El jutjat de Badalona que instrueix el cas, la plaça 2 de la Secció d'Instrucció del Tribunal d'Instància, va ordenar l'ingrés a presó de Jorge J., mentre que els altres tres detinguts van quedar en llibertat provisional amb càrrecs i amb l'obligació de comparèixer periòdicament davant del jutjat.
Els altres dos investigats, Juan A. i Amir F., ja estaven ingressats en centres penitenciaris per altres causes no relacionades amb aquest assalt, segons la informació a la qual ha tingut accés ElCaso.cat. D'aquesta manera, dels sis homes que els Mossos relacionen amb el robatori, tres són a la presó i els altres tres han quedat en llibertat mentre continua el procediment judicial.
Més assalts contra botigues de compravenda d'or
L'atracament de Badalona no és un cas aïllat. Tal com va explicar ElCaso.cat quan va avançar aquest assalt, els establiments de compravenda de productes de segona mà, especialment els que treballen amb joies i peces d'or, s'han convertit en un objectiu atractiu per a grups de lladres especialitzats en robatoris ràpids i violents. Els assaltants saben que aquestes botigues acumulen objectes de valor, però no sempre disposen de les mateixes mesures de seguretat que les joieries. A Sabadell, en un cas que també investiga aquesta unitat central de la DIC dels Mossos, especialitzada en atracaments, uns lladres es van emportar 80.000 euros en joies d'una botiga de la mateixa cadena.
