Si rasques, trobes. Ni que no ho busquis, molts cops l'atzar està de cara. Aquest dijous al vespre, els Mossos d'Esquadra van detenir un home de 29 anys, magrebí, que estava en cerca i captura per la baralla de l'avinguda dels Pins que va avançar, la setmana passada, ElCaso.cat. La policia catalana, en col·laboració amb la Policia Nacional espanyola i la Guàrdia Urbana de Tarragona, va fer una inspecció d'un bar i d'un locutori —tots dos controlats per persones estrangeres— de l’avinguda Sant Salvador, en aquest barri de Tarragona. Entre la vintena de persones que van identificar, els Mossos van trobar-hi l'home que la Unitat d'Investigació (UI) de la comissaria de Tarragona havia relacionat amb la baralla recent.

Un perillós líder txarmil

Tenia diverses ordres de detenció, i una era la que corresponia a una temptativa d’homicidi i un delicte de lesions per la brutal baralla que va avançar aquest mitjà el passat 5 de juny, a tocar d'un dels parcs de l'avinguda dels Pins, també a Sant Salvador. En aquella batalla campal, amb ús d'armes blanques, navalles i matxets, l'ara detingut va, segons tot sembla indicar, atacar un compatriota seu fent-li greus ferides. Els agents de la Guàrdia Urbana de Tarragona que van arribar al lloc dels fets van poder atendre la víctima fins a l'arribada del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), que el va traslladar, molt greu, a l'hospital Joan XXIII, on va restar ingressat diversos dies. La investigació també relaciona l'arrestat amb una baralla anterior, del mes de maig, que també va publicar ElCaso.cat.

El detingut, que la Unitat d'Investigació de Tarragona havia marcat com a autor dels fets, té dotze detencions i és un dels elements més actius d'una banda magrebina, estil txarmil, que té atemorits els veïns de Sant Salvador; fins i tot, també a persones magribines, com ells. Extorsionen i actuen amb molta violència sense motiu, detallen fonts de la investigació, que han pogut acreditar diverses baralles i actuacions violentes que segueixen el mateix patró. S'han fet els amos del barri.

Dos detinguts més

Les inspeccions als dos locals, que van fer agents de la Unitat d'Inspecció Administrativa (UIA) de la Guàrdia Urbana de Tarragona, van acabar també amb una acta per diverses irregularitats i infraccions de les ordenances municipals. La policia espanyola va detenir dues persones estrangeres i en va citar sis més per infringir la Llei d'Estrangeria.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!