Menys de dues hores. Això és el que han tardat els Mossos d'Esquadra en detenir dos lladres després que assaltessin un home gran a Tarragona. Els fets van tenir lloc el passat 9 de setembre, quan passaven pocs minuts de les deu del matí, i un individu va abordar la víctima quan passejava per l'avinguda d'Andorra i li va arrencar la cadena d'or que portava al coll d'una estrebada. Posteriorment, va fugir corrent del lloc. L'home gran va alertar els Mossos i, amb la descripció que els va facilitar del lladre, van començar a fer una recerca pels voltants.
Pocs minuts després, els agents van trobar un home que coincidia amb la descripció, el van identificar i el van deixar marxar, tot i que sense treure-li l'ull de sobre. Paral·lelament, una altra patrulla va saber que s'acabava de vendre una cadena i una medalla en una botiga de compravenda d'or que hi havia just a pocs metres de distància. Els policies van fer un seguiment al suposat venedor després de sortir del local fins que, com ja sospitaven, va anar cap a l'home a qui els seus companys acabaven d'identificar i li va entregar els diners que havia aconseguit.
La cadena s'havia trencat i la víctima tenia la part que faltava
Davant d'aquests indicis, tots dos homes, de 29 i 39 anys, de qui no se n'ha volgut facilitar nacionalitat ni antecedents, van ser identificats i van quedar retinguts. Es va contrastar una part de la cadena trencada que encara tenia la víctima amb unes fotografies de les peces acabades de vendre a la botiga i es va confirmar que era la mateixa joia. A més, l'home gran també va reconèixer una medalla religiosa que també li havien robat. Així doncs, els dos lladres van quedar detinguts com a presumptes autors d'un delicte de robatori amb violència, mentre que les joies van ser retornades al seu legítim propietari i els diners que havien guanyat amb la seva venda van ser intervinguts.
