Moltes persones es dediquen a la compravenda de cotxes, n'hi ha de molts tipus i classes. Alguns són merament funcionals i s'utilitzen com eines i d'altres poden ser comprats pel valor artístic o fins i tot sentimental que tenen.
Hi ha molts col·leccionistes que volen tenir els millors cotxes del món als seus garatges, encara que alguns models són realment limitats, la qual cosa augmenta considerablement el seu preu. Altres característiques que poden influir en el valor del vehicle són el seu estat, el nombre de quilòmetres que ha recorregut, la marca, si ha pertangut a alguna persona famosa o si ha estat utilitzat en alguna sèrie de televisió o pel·lícula reconeguda.
El mercat dels cotxes d'alta gamma o els clàssics és realment ampli. Moltes persones senten aquesta passió pels vehicles i estan disposades a posar a sobre de la taula diversos milers, o fins i tot milions, d'euros per aconseguir el que volen, sigui un cotxe o una peça que necessiten per arreglar definitivament un vehicle clàssic.
El cotxe més car del món
El rècord del cotxe més car del món l'ostentava fins fa molt poc el Ferrari 250 GTO de 1963, un model clàssic que va ser venut per 59 milions d'euros. Es va fer molt popular per ser el primer vehicle de la marca italiana que guanyava el Tour de France Automobile l'any 1964. Semblava que anava a ser molt difícil que algú pogués superar aquesta sorprenent marca, però ha passat.
El nou cotxe més car del món és el Mercedes-Benz Silver Arrow 300 SLR "Uhlenhaut Coupe", un vehicle de color platejat que ara té l'honor d'ostentar el rècord i ser ara el cotxe pel qual més diners s'han pagat en tota la història.
Segons informen els companys d'Hagerty, el passat 6 de maig 10 dels col·leccionistes més importants del món van ser convidats al Museu Mercedes-Benz a la ciutat alemanya de Stuttgart. Allà van començar a subhastar el Mercedes-Benz Silver Arrow 300 SLR. Pel que sembla, l'empresa teutona volia que el comprador fos una persona que no el vendria i que es quedaria aquest turisme com una joia d'un valor incalculable.
Malgrat això, segons Hagerty, el seu nou propietari hauria pagat una xifra rècord per poder portar-se aquest exclusiu model de Mercedes-Benz al seu garatge, aquestes fonts afirmen que va posar a sobre de la taula 135,5 milions d'euros, trencant àmpliament la marca anterior que ostentava el Ferrari 250 GTO.
Per què és tan especial l'Arrow 300 SLR?
Aquest model de Mercedes-Benz és realment exclusiu, es va fabricar a finals de 1955 i a començaments de 1956 per l'empresa Daimler-Benz, que estava en crisi després d'haver d'adaptar la seva producció al que demanava la Segona Guerra Mundial. Aquest cotxe es caracteritza per ser un esportiu amb el sostre rígid, una cosa poc comuna als cotxes d'aquesta classe.
Es va fer molt popular en l'època, encara que hi havia molt poques unitats i se solien utilitzar únicament per a curses. De fet, no es coneix una subhasta oficial de Mercedes-Benz d'aquests models, però sí que s'ha pogut veure unes quantes persones utilitzant-ne un com en la Indy Car als Estats Units.
Després d'un any de competició van deixar de produir-se per l'abandonament de Mercedes de les competicions, per la qual cosa tampoc no es van fer peces noves. En no vendre's de manera oficial per la marca és gairebé impossible trobar-los, per la qual cosa el seu valor és pràcticament incalculable.