L'onada de calor que està afectant Catalunya aquests dies s'ha cobrat una vida a Alcarràs, al Segrià. Un temporer que treballava collint fruita en una finca ha mort aquest dilluns a causa de les temperatures extremes, que superaven els 40 graus. El telèfon d'emergències 112 va rebre l'alerta de l'incident quan faltaven quinze minuts per a les cinc de la tarda. Fins al lloc es van activar ambulàncies del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM), però, desgraciadament, els sanitaris no van poder fer res per salvar la vida a l'home.
Des de la sala d'emergències també es va avisar els Mossos d'Esquadra, que van enviar diverses patrulles fins a aquesta propietat ubicada a la vora de la carretera de Vallmanya. En arribar els efectius, l'home ja havia entrat en aturada cardiorespiratòria i no presentava signes vitals. Malgrat tots els esforços per recuperar-lo, no se'l va poder reanimar i es va haver de declarar la seva mort in situ.
L'autòpsia haurà de confirmar les causes exactes de la mort
Segons les primeres informacions, l'home va avisar que s'estava marejant i que es trobava molt malament abans de desmaiar-se. Els companys van intentar despertar-lo, però, quan van veure que no reaccionava, van trucar al 112 per avisar de la situació.
El treballador va expressar que es trobava malament coincidint amb el pic de l'onada de calor, que aquest dilluns va arribar a marcar 41 graus en els termòmetres del municipi. Així i tot, els Mossos d'Esquadra estan pendents de rebre els resultats de l'autòpsia —el cadàver es va traslladar a l'anatòmic forense després d'autoritzar-ne l'aixecament— per poder esclarir amb exactitud si la causa de la mort va ser un cop de calor i poder determinar si es tracta d'un accident laboral.
L'alcalde d'Alcarràs, Jordi Castany, ha lamentat els fets i ha destacat l'esforç de les empreses agrícoles de la localitat per adaptar la feina a les altes temperatures, amb jornades intensives entre primera hora del matí i les dues del migdia i procurant que els treballadors tinguin sempre aigua a la seva disposició.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!