Cinc persones han resultat ferides, dues d'elles greus, després d'una explosió de gas en un pis de l'Hospitalet de Llobregat. Els fets han tingut lloc aquest dimecres, 17 de juny, de matinada, quan faltaven pocs minuts per a dos quarts d'una, que és l'hora a la qual el telèfon d'emergències 112 ha rebut l'avís de l'incident. Fins al lloc, un edifici de l'avinguda de Severo Ochoa, al barri de Pubilla Cases, s'han desplaçat quatre dotacions dels Bombers de la Generalitat i nou ambulàncies del Sistema d'Emergències Mèdiques (SEM).
En circumstàncies que a hores d'ara es desconeixen, s'ha produït aquesta deflagració de gas que ha provocat un incendi a l'interior del pis afectat. Els Bombers han apagat ràpidament el foc i han ventilat i revisat tot l'habitatge —on ha cedit un envà— i s'han assegurat que l'explosió no hagués afectat l'estructura de l'edifici.
Cinc persones afectades
Pel que fa als ferits, els sanitaris del SEM han hagut d'atendre cinc persones que havien patit lesions de diversa consideració arran de l'explosió. Tres d'elles han pogut ser donades d'alta in situ i no han requerit trasllat a un centre mèdic, mentre que les altres dues han hagut de ser evacuades als hospitals de la Vall d'Hebron i al General de l'Hospitalet, respectivament; totes dues han ingressat en estat menys greu.
Aquest incident, afortunadament, no ha deixat cap víctima mortal. No ha estat el cas d'un altre incendi, aquest dimarts al vespre, a Montbrió del Camp, on un home va morir després que les flames consumessin una caseta de fusta i dues autocaravanes en una parcel·la del camí dels Campassos. Els Mossos d'Esquadra tenen oberta una investigació per esclarir les circumstàncies d'aquest incendi, declarat poc després de les nou del vespre d'aquest 16 de juny.