Les noves normes de seguretat viària s'han d'actualitzar constantment per protegir tots els conductors, acompanyants i vianants dels perills presents als carrers i carreteres. La Direcció General de Trànsit (DGT) sempre està atenta a canviar les seves prohibicions i normatives.

Hi ha un vehicle que és sempre en totes les polèmiques. Va començar a veure's fa un parell d'anys i costa molt imaginar un carrer de qualsevol ciutat gran d'Espanya sense ells. Els patinets elèctrics ja són part de les urbs i les autoritats havien tardat massa a regular-los.

Aquests nous mitjans de transport són utilitzats per recórrer distàncies mitjanes i curtes. A més, a Espanya hi ha moltes empreses que gestionen el seu lloguer. Madrid és una ciutat summament avançada en aquest aspecte, a la capital espanyola hi ha prop de 5.000 patinets d'ús públic de diferents empreses.

La nova llei sobre els patinets elèctrics

Fa molt de temps que les autoritats espanyoles treballen en mesures per regular la conducció dels patinets elèctrics. De fet, a començaments de setembre d'aquest mateix any es va afegir una esmena en la nova Llei de Trànsit en la qual es proposa l'obligatorietat del casc quan s'està conduint un d'aquests vehicles.

El Congrés aprova avui aquesta nova normativa que farà que els usuaris d'aquests mitjans de transport hagin de portar obligatòriament casc per protegir el seu cap. Tot i això, alguns reclamaven també que els usuaris de bicicletes haguessin de portar protecció al cap, encara que és una mesura que, de moment, no es preveu.

Patinets elèctrics / Europa Press

També s'aproven avui al Congrés dels Diputats amb la nova Llei de Trànsit molts canvis en la normativa actual. La sanció per als conductors que no utilitzin cinturó de seguretat augmentarà de tres a sis punts, també s'endureixen les multes per als usuaris que utilitzin el telèfon mòbil mentre condueixen. Una altra de les novetats és la desaparició del marge de 20 km/h per avançar en carreteres secundàries.

Les normes dels patinets elèctrics

Hi ha hagut molts casos a Espanya d'accidents en els quals els patinets elèctrics estan implicats. Des de gener en el dia d'avui hi ha hagut 540 sinistres, una xifra que és molt alarmant si tenim en compte la de l'any 2019 a hores d'ara (349), per la qual cosa l'augment és d'un preocupant 54%.

La inclusió del casc s'unirà a les normes actuals que regulen la presència dels patinets elèctrics als carrers. Recordem que únicament poden circular per carrils de bicis o carrers en els quals el límit de velocitat sigui inferior als 30 km/h. Com és lògic, no es poden conduir si l'usuari està sota els efectes de les drogues, han de cumplir un límit de velocitat de 25 km/h, únicament pot anar una persona en ells i no està permès utilitzar el mòbil ni portar posats els cascos.

A més, si el patinet és llogat haurà de ser conduït per majors de 16 anys o menors que estiguin acompanyats d'un adult. Les sancions relacionades amb l'ús dels patinets elèctrics seran posades segons la gravetat de la falta, podent ser de 60 euros com a mínim fins als 1.000 euros.