La Policia Local de Torroella de Montgrí ha evitat un incendi forestal a l'entorn d'aquest municipi del Baix Empordà després d'enxampar un piròman aquest diumenge, 5 de juliol. L'home, de 30 anys, va provocar, suposadament, quatre focs a la zona del Camí Vell de Torroella de Montgrí a l'Estartit després que intentés robar en una botiga de la població. Els fets, ja de per si greus, empitjoren si tenim en compte que fa quatre dies que hi ha un incendi actiu al massís de les Gavarres i estem patint una onada de calor extrema.
Els agents van rebre diumenge al vespre un avís d'un establiment comercial que alertava que una persona s'havia intentat endur algun producte sense pagar. Quan el van identificar, es van adonar que tenia un requeriment judicial pendent. L'home es va posar força agressiu durant tota l'actuació, els va amenaçar i, finalment, va aconseguir fugir del lloc. Els policies van posar en marxa un dispositiu de recerca pel municipi, però no va ser fins que uns veïns van trucar al 112 que el van localitzar al camí vell caminant cap a l'Estartit.
Va provocar quatre focus d'incendi al llarg del camí
Mentre els agents es dirigien al punt on l'havien vist per darrer cop, van localitzar quatre focus d'incendi separats per pocs metres entre si. Ràpidament, van apagar-los amb els extintors de les patrulles policials, evitant que les flames es propaguessin i acabessin per provocar un incendi forestal.
Poc després van trobar el sospitós, la nacionalitat del qual no s'ha comunicat, i el van detenir, acusat dels delictes de lesions lleus —va ferir alguns dels agents durant la intervenció—, atemptat contra els agents de l'autoritat, desobediència i resistència als agents i per la seva implicació en l'origen de diversos focus d'incendi. El jove va ser posat a disposició judicial i la investigació continua oberta per esclarir els fets.
