Sorpresa de les grosses la que s'han emportat uns ciutadans de Barcelona que aquest divendres, 31 de juliol, van anar a buidar un pis del carrer de Nàpols, al centre de la ciutat, i a l'interior hi van trobar tres projectils antiaeris en una habitació. Davant la troballa, van trucar immediatament al telèfon d'emergències 112 i fins al domicili, situat al districte de l'Eixample, es van activar els TEDAX dels Mossos d'Esquadra, la unitat de la policia catalana especialitzada en la desactivació d'artefactes explosius.
Segons ha pogut saber la redacció d'ElCaso.cat de fonts policials, eren tres projectils que es trobaven en bon estat de conservació i que, tot sembla indicar, eren peces de col·leccionista que estaven exposades en una habitació del pis, ja que estaven col·locats damunt de tres peces de marbre, segons la fotografia que ha publicat la policia catalana a les xarxes socials.
Procedència desconeguda
Es tracta de tres projectils d'artilleria antiaèria, dos d'ells de calibre de 76 mil·límetres i de 86 centímetres de llarg i un, més petit, de calibre de 37 mil·límetres i de 40 centímetres de llarg. Els agents dels TEDAX van agafar els obusos i se'ls van emportar fins a una zona on van ser destruïts amb seguretat. Ara per ara es desconeix d'on van sortir aquestes peces o qui n'era el propietari. No ha transcendit si les persones que els van trobar estaven buidant el pis perquè s'hi estaven mudant o perquè formaven part d'una immobiliària i la persona que hi vivia, i que col·leccionava els projectils, hauria mort.
En cas de trobar-se amb un artefacte explosiu, ja sigui una bomba, una granada de mà o fins i tot un projectil, és important trucar als Mossos d'Esquadra i no tocar-lo perquè, tot i que tingui molts anys, pot encara tenir càrrega explosiva i detonar en qualsevol moment.