La Policia Nacional ha desarticulat un grup criminal dedicat al tràfic de cocaïna a escala internacional que havia intentat introduir 1.500 quilos d'aquesta droga des del Brasil per a portar-los fins a una nau de Vilanova i la Geltrú, al Garraf. El cos policial, juntament amb la Vigilància Duanera de l'Agència Tributària i la Policia Federal del Brasil, van començar a seguir les passes de l'organització el passat mes de novembre i, gràcies a les primeres indagacions, van poder descobrir que importaven grans quantitats de substàncies estupefaents a través d'empreses completament legals.

Els delinqüents, que sabien perfectament com actuar per intentar no ser detectats, no creaven empreses fantasma que els poguessin delatar, sinó que es dedicaven a comprar empreses ja existents amb certa reputació i anys de trajectòria per no aixecar sospites, tal com han explicat fonts de la investigació a ElCaso.cat. Com a part de les mesures de seguretat, també feien enviaments de prova, com un en què van enviar des del Brasil cinc contenidors plens de totxanes per comprovar si després la policia els feia un seguiment.

Intenten importar 1.500 quilos de cocaïna en peces de marbre

Un cop asseguraven la ruta, feien els enviaments des de Sud-amèrica en avió, tant a l'aeroport de Barajas, a Madrid, com a l'aeroport del Prat, a Barcelona. Posteriorment, traslladaven la droga per carreteres fins a naus que tenien llogades per diversos punts de l'Estat durant un període curt de temps. Perquè no es detectés l'olor de la droga a l'hora de passar els controls, feien servir perfums i ambientadors per camuflar-la. Així, en l'últim enviament, van intentar import 1.500 quilos de cocaïna a través d'una empresa de material de construcció. No obstant això, abans de sortir de l'aeroport de Belo Horizonte, la policia brasilera ja va poder decomissar 1.200 quilos que hi havia ocults en taules de marbre.

La resta, uns 250 quilos, van seguir el seu camí fins a l'aeroport de Madrid amagats en unes plaques de cocció i uns lavabos de marbre. Un cop a l'Estat espanyol, els suposats treballadors de l'empresa de construcció van anar a recollir la càrrega i la van portar per carretera fins a Catalunya, concretament a Vilanova i la Geltrú, on tenien una nau llogada. Després de rebre l'autorització judicial, la policia, que havia estat seguint la droga des que l'havien anat a recollir, va fer una entrada i escorcoll a la nau, on va poder recuperar els 250 quilos de cocaïna, repartits en 221 paquets, una furgoneta, un camió, quatre telèfons mòbils i 4.855 euros.  A més, es van trobar restes que apuntaven al fet que no era el primer enviament que arribava a aquelles instal·lacions.

Durant l'operatiu, es va detenir dos homes brasilers d'entre 35 i 45 anys, tot i que residents als Països Baixos, que estaven intentant recuperar la droga de l'interior de les peces de marbre. Tots dos, després de passar a disposició judicial, han ingressat a la presó. Posteriorment, també es va poder detenir un tercer implicat, un dels administradors de l'empresa de construcció, de nacionalitat espanyola, que va ser deixat en llibertat. La investigació continua oberta per tal de localitzar i arrestar la resta de membres de l'organització, un dels quals ha estat localitzat a Portugal i per a qui ja s'ha emès una ordre de detenció.

🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!