Els veïns de Bellvei, al Baix Penedès, han vist com la festa major del municipi ha quedat entelada per l'actitud violenta i irrespectuosa de diversos joves. El que havien de ser uns dies de gresca i xerinola, gaudint dels diversos actes organitzats per l'ajuntament, ha acabat amb diverses baralles i aldarulls que no han fet més que molestar els veïns i han obligat el consistori a prendre mesures, cancel·lant esdeveniments que s'havien de celebrar aquest cap de setmana.

Tot va començar la matinada de divendres a dissabte, en el primer dia de la festa major, que s'allarga de l'11 al 20 d'agost. Mentre a la plaça Catalunya s'estava celebrant un concert, seguit de la sessió d'un DJ, en diversos punts del municipi els veïns estaven trucant als Mossos d'Esquadra perquè un grup de joves estaven provocant aldarulls i generant moltes molèsties. En algunes ocasions, denunciaven baralles multitudinàries entre joves, però quan les patrulles de la policia catalana hi arribaven, ja no hi havia ningú o els implicats començaven a córrer en totes direccions per evitar que els enxampessin. Els agents van aconseguir identificar alguns dels joves, tot i que cap d'ells va acabar detingut ni es va haver de lamentar cap ferit de gravetat.

L'Ajuntament anul·la les sessions de DJ que quedaven pendents de celebrar

Arran dels aldarulls que va haver-hi per tot el municipi, i que van provocar importants destrosses del mobiliari urbà, amb papereres i altres objectes trencats per terra, l'equip de govern de l'Ajuntament de Bellvei va decidir aquest dissabte suspendre les sessions de DJ que quedaven per celebrar-se durant els següents dies de festa major. A través de les xarxes socials, han lamentat que per culpa d'uns "salvatges amb mala educació" s'hagi hagut de prendre aquesta decisió. "Una llàstima que per quatre energúmens hagin de pagar les conseqüències tota la joventut del poble i dels pobles del costat", crítica una altra usuària, explicant que va presenciar com "un jove trencava un test i el seu grup d'amics es reia d'això".

mobiliari urba bellvei
Els aldarulls van provocar destrosses al mobiliari urbà. / Ajuntament de Bellvei