Els Mossos d'Esquadra han detingut tres lladres que divendres passat, 16 de gener, es van colar en una finca de Talladell, a l'Urgell, per robar-hi material agrícola. El sistema de videovigilància que hi havia instal·lat al magatzem va alertar dels fets al propietari de l'explotació, que es va dirigir cap al lloc al mateix temps que avisava de la situació a la policia catalana. Quan l'home va arribar-hi, es va trobar cara a cara amb els lladres, que en veure's sorpresos van intentar fugir abans que no arribés la policia.
El propietari els barra el pas i fugen abandonant la furgoneta
Mentre no arribaven els Mossos, i amb l'objectiu que no s'escapessin, el propietari del magatzem va bloquejar l'únic accés a la finca amb el seu cotxe. Els lladres van estampar la seva furgoneta contra el vehicle, però veient que així no aconseguiren fugir, van optar per baixar i marxar a peu a través dels camps de la vora, abandonant la furgoneta, de matrícula estrangera, carregada amb tot el material que havien robat. Els agents dels Mossos van muntar un dispositiu de recerca per la zona, però no els van poder localitzar.
Gràcies a les càmeres de seguretat que havien enregistrat el robatori, es va aconseguir una imatge dels tres assaltants i es va difondre la seva descripció entre les patrulles de la policia catalana de l'Urgell i la Segarra. Finalment, diumenge a la tarda, una patrulla va veure un jove amb la mateixa roba i el mateix pentinat que un dels lladres en una benzinera de l'A-2, a Fonolleres. Poc després, també hi va arribar un segon individu que també coincidia plenament amb un altre dels lladres. Davant d'això, els agents van alertar altres patrulles i es va poder localitzar el tercer individu en una furgoneta aparcada fora de l'estació de servei.
Els policies van escorcollar el vehicle en què viatjaven i van trobar-hi diferents estris relacionats amb els robatoris amb força, com ara una cisalla i uns guants. Per tot plegat, tots tres individus, dos nois de 25 i 28 anys i un menor d'edat, de qui no se n'ha facilitat la nacionalitat, van quedar detinguts com a presumptes autors d’un delicte de robatori amb força i un delicte de danys. El menor d’edat va passar a mans de Fiscalia de Menors mentre que els adults, un d’ells amb antecedents, van passar a disposició judicial del Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia de Cervera.
🔴 Sigues el primer a rebre les notícies d'última hora d'ElCaso.cat al teu WhatsApp. Clica aquí, és gratuït!