Les hamburgueses Bicky Burger, molt populars en molts establiments de Bèlgica, ha generat polèmica per un anunci publicat a internet en la qual es mostra a un home pegant un cop de puny a una dona per comprar una hamburguesa d'una altra marca.

"De veritat, una falsa Bicky?", diu l'home en una espècie de còmic, en el qual se'l veu amb el puny tancat després d'haver colpejat la dona a la cara mentre ella cau cap enrere.

En els comentaris sobre l'anunci, l'empresa es pregunta si "algú més mereix un gran càstig" i recorda, perquè el consumidor no es confongui amb altres marques, que l'embalatge de la cadena Bicky Burger és de color verd.

L'anunci, que almenys sis hores després de la seva publicació a la xarxa social Facebook continuava actiu, ha generat controvèrsia entre els mitjans de comunicació, la classe política i els internautes de Bèlgica.

L'anunci ha generat controvèrsia entre els mitjans de comunicació, la classe política i els internautes

 

L'empresa que fabrica aquest producte, amb seu a Holanda, no ha ofert una explicació sobre l'anunci. Bicky Burger tampoc no ha donat explicacions a la radiotelevisió pública belga RTBF, que en la seva pàgina web qualifica l'anunci com a "publicitat de mal gust" en "un moment en què les campanyes de sensibilització contra la violència contra les dones estan augmentant", mentre que el diari La Dernière Heure es refereix al reclam com a "publicitat misògina".

La ministra per als Drets de les Dones de Valònia (la regió meridional i francòfona de Bèlgica), Bénédicte Linard, ha denunciat a la xarxa social Twitter la campanya publicitària i ha assenyalat que és "completament irresponsable trivialitzar" la violència masclista. Ha recordat, a més, que el 2017 un total de "38 dones han estat assassinades a Bèlgica perquè eren dones" i, el 2016, el país va registrar "18.000 denúncies per violències conjugals" sol a Valònia.