Els Mossos d'Esquadra han denunciat els responsables d'una empresa de serveis i transports de Salou per ser els responsables de la mort d'un dels seus treballadors, Óscar -41 anys i veí de Tarragona-, per culpa del mal estat d'un dels seus camions. Es tracta de cinc homes de nacionalitat espanyola i colombiana, entre 26 i 75 anys i veïns de Salou i Tarragona.

Estan acusats, tots cinc, d'un delicte contra els drets dels treballadors i un altre per homicidi per imprudència greu per la mort d'un camioner en un accident de trànsit a la carretera A-2 a Castellbisbal, al Baix Llobregat el passat 3 de juliol.

La investigació l'han fet els agents de l'Àrea Regional de Trànsit de la Regió Policial Metropolitana Sud amb la col·laboració de l'Àrea Central d'Investigació d'Accidents de Trànsit.

Accident mortal del 3 de juliol de 2020 a l'A-2

El passat 3 de juliol de 2020, un divendres, un camió articulat que circulava per l'autovia A-2, a l'altura de Castellbisbal, va patir un greu accident. El conductor del camió va perdre el control del vehicle, el qual va agafar una trajectòria a l'esquerra, creuant el tercer carril de l'autovia i xocant amb la mitjana de formigó.

El vehicle va rebotar amb la tanca de formigó per novament anar cap a l'esquerra i tornar a xocar amb la tanca de formigó de la mitjana. En aquest últim xoc la cabina de la tractora va impactar contra el suport d'un panell informatiu. El suport del panell informatiu és una biga de ferro de grans dimensions la qual va produir greus deformacions en la cabina de la tractora que van provocar la mort del conductor.

Accidente A-2 Castellbisbal / Foto: Anti radar català

Imatge de l'accident, del 3 de juliol, a Castellbisbal / Antiradarcatalà

Els pneumàtics del camió accident en molt mal estat

Els Mossos van poder certificar, en un informe pericial de l'Àrea Central d'Investigació d'Accidents de Trànsit, que el motiu de l'accident havia estat el deficient estat dels neumàtics de la tractora accidentada.

Els Mossos van investigar les reparacions i manteniment del vehicle sinistrat, un camió que portava fets més d'un milió de quilòmetres i van trobar greus anomalies, començant perquè el semiremolc accidentat no tenia la ITV vigent (feia dos anys que li havia caducat), fins a determinar que el manteniment no havia estat l'adequat i podia ser la causa directa de l'accident que va patir el vehicle, motiu pel qual van denunciar els responsables de l'empresa.

Segons els Mossos d'Esquadra, que han presentat la seva investigació al jutjat de Rubí, que manté el cas obert per un delicte contra la seguretat dels treballadors i per un homicidi per imprudència greu, aquestes condicions eren pràctica habitual de l'empresa denunciada i el seu parc mòbil, vehicles de transport i gran tonatge, patia greus retards en les revisions tècniques obligatòries motiu pel qual havien estat denunciats i immobilitzats en repetides ocasions per dotacions de trànsit.

Rodes Camio Castellbisbal

Imatge de l'estat de les rodes del camió accidentat el passat mes de juliol, a Castellbisbal / CME

Prohibit queixar-se del mal estat dels camions

Els investigadors de Trànsit dels Mossos van poder saber que l'empresa havia acomiadat anteriorment algun xofer per negar-se a conduir camions als quals els havien muntat neumàtics rebutjats per vells per altres camioners, davant la negativa dels responsables a pagar-ne de nous com era necessari.

El conductor mort en l'accident, Oscar P.O., de 41 anys, de nacionalitat espanyola i veí de Tarragona, havia decidit que justament aquell era el seu darrer dia de treball en aquella empresa, davant el neguit que li suposava treballar amb aquells mitjans.

En llibertat

Els denunciats per aquests dos delictes, i presumptes responsables de la mort del conductor per la seva imprudència, estan en llibertat. Seran citats pel jutjat de Rubí quan avancin les diligències.