Una parella britànica ha estat la víctima d’una estafa a través de la plataforma Airbnb de lloguer de pisos turístics. Van pagar 10.000 lliures, més d’11.000 euros, per un apartament de luxe a l’exclusiva zona de Las Boas, però quan s’hi van presentar van descobrir que el pis que havien llogat no existia.

Ian i Denise Feltham, de Chiswick, a l’oest de Londres, van llogar el pis per dues setmanes a través de la coneguda plataforma i no van veure res estrany: era un apartament VIP, amb jacuzzi, sauna i ascensor privat, amb 37 ressenyes, totes positives. A més, els permetien portar els seus dos gossos.

Però quan van arribar a la recepció i van preguntar per l’apartament VIP, on l’hoste els estava esperant, va arribar la mala notícia: el complex no té cap tipus de pis així. La reserva era falsa, i no eren els primers que s’hi trobaven.

L’únic que van poder fer va ser anar a buscar un altre allotjament on els seus gossos, que havien viatjat amb ells, fossin benvinguts. En van trobar un però van haver de pagar 200 euros més.

La parella ja havia sospitat que era una enganyifa

L’empresa que se suposa que llogava l’apartament s’havia mostrat, segons la víctima, molt amable i atenta amb les seves peticions. Els havien explicat que era un espai obert amb tot tipus de luxes, i a tocar d’una platja paradisíaca.

La parella va començar a sospitar quan van veure que no tenien cap mena de detalls sobre l’arribada, tot i haver enviat desenes de missatges. L’Ian fins i tot va intentar trucar la companyia que hi havia darrere l’anunci, basada a Tailàndia, però no va poder contactar-hi.

Aleshores van demanar a un amic que es presentés al complex i preguntés a la recepció, però tampoc li van saber donar cap detall, i, en posar-se en contacte amb Airbnb, la plataforma els va dir que l’únic que podien fer era presentar-s’hi i, si es trobaven amb què efectivament no tenien allotjament, podrien reclamar.

ian dennis feltham

La parella es va trobar que no tenien cap allotjament per les seves vacances de dues setmanes / Facebook

Airbnb, obligada a rectificar

Així doncs, la parella es va presentar a Eivissa amb els seus gossos i es van trobar que, efectivament, els havien enganyat. Airbnb tampoc en va voler saber res, en un principi, fins que els mitjans de comunicació va preguntar-los al respecte.

Un cop fet pública la denúncia, doncs, Airbnb va tornar els diners a la parella i va retirar el pis del web. La plataforma ha demanat disculpes i ha reconegut que hi ha hagut un error a l’hora de comprovar l’autenticitat del pis, i està en contacte permanent, diu, amb els afectats per trobar una solució.