Quan algú es disposa a elaborar una dieta per perdre pes, un dels primers aliments que elimina de la llista de la compra són els fruits secs, considerats en l'imaginari col·lectiu com grans enemics de les dietes pel seu alt contingut calòric.

La llegenda, però, és falsa, ja que els greixos insaturats presents en aquests aliments poden arribar a ser uns dels nostres grans aliats a l'hora de veure baixar el número de la bàscula.

Nous / Pixabay

Les nous són els fruits secs estrella per la multitud de beneficis que aporten / Pixabay

Els fruits secs, aliments totals

Els fruits secs són fonts de greixos insaturats que serveixen per reemplaçar els greixos saturats. A més, alguns contenen omega-3, especialment les nous, que tal com van demostrar uns científics de la Universitat de Praga comporta a una pèrdua de greix al cos. Els fruits secs també són una important font de proteïnes vegetals i fibra, la qual cosa provoca al nostre cos una sensació de sacietat, la el que també ajuda que el nostre cos ens demani consumir menys calories, tal com demostra una recent investigació publicada a Obesity Medicine.

Per si tots aquests arguments no fossin suficients, també cal tenir en compte que els fruits secs estimulen la masticació i la despesa de calories que té el cos per metabolitzar el que mengem.

Una investigació publicada a l'Àsia Pacific Journal of Clinical Nutrition va revelar que les persones que consumeixen fruits secs cremen més energia mentre descansen.

Ametlles / Pixabay

Les ametlles són riques en proteïnes, tenen antioxidants i ajuden a reduir els nivells de colesterol / Pixabay

Evitar fruits secs processats: millor al natural

Una vegada confirmat que la presència de fruits secs en la nostra dieta ens anirà bé per perdre pes, ara toca decidir quins comprem i, sobretot, en quin format. I és que al supermercat els venen de moltes formes diferents, i no totes ens serveixen. En aquest sentit, cal obviar tots aquells que hagin estat processats, fregits, coberts amb algun sabor extra, caramel·litzats o fins i tot en forma de crema.

La clau de l'èxit consisteix a consumir fruits secs en el seu estat natural. Aquí també entra l'opció d'afegir-los a les nostres receptes, per acompanyar pastes, arrossos o amanides, o afegits en pastissos i magdalenas.

Fruita Seca / Pixabay

Les nous, les ametlles i els dàtils, els tres fruits secs més ben considerats pels nutricionistes / Pixabay

El top-3 dels fruits secs

Malgrat que tots els fruits secs, en la seva justa mesurada, són bons per mantenir una dieta equilibrada, segons diferents investigacions els 3 més recomanats són les nous, les ametlles i els dàtils.

Les nous, a part de ser bones per al cor, tenen un alt contingut en àcids omega-3, tenen propietats antioxidants i són ideals per lluitar contra el colesterol.

Les ametlles, per la seva part, són riques en proteïnes per desenvolupar massa muscular sense greix, tenen antioxidants i ajuden a reduir els nivells de colesterol.

Per que fa als tils, que ens aporten dolçor a unes dietes en les quals acostuma a faltar, tenen molt ferro, són rics en fibra i ajuden a eliminar toxines de l'organisme. A més, té un gran efecte saciant.