El 44% dels catalans s'ha engreixat entre 1 i 3 quilos durant el confinament per la pandèmia de coronavirus, segons un estudi de la Societat Espanyola d'Obesitat (SEEDO). 

No menjar hidrats de carboni a partir de les 17 hores

Aquest estiu, més que mai, arriben les presses per perdre uns quants quilos just abans de gaudir de les vacances. Una de les dietes més fàcils i efectives per perdre 4 o 5 quilos sense patir gaire consisteix en no menjar hidrats de carboni a partir de les 17 hores.

Pan / Pixabay

No menjar hidrats de carboni a partir de les 17 hores ens ajudarà a perdre 4 o 5 quilos sense patir / Pixabay

Hi ha estudis que demostren que si mengem hidrats de carboni a partir de mitja tarda s'acumulen en forma de greix perquè, a partir d’aquesta hora, el cos no fa gaire més exercici. Si seguiu aquest consell en només un parell de mesos perdreu els quilos de més. 

Aquest és només un dels molts consells que la doctora Leonor Navarrete, metgessa de família especialitzada en nutrició, explica en una entrevista a ElNacional.cat. La doctora explica altres fórmules per perdre pes amb garantia d'èxit.

Com perdre 5 quilos menjant fruita un dia a la setmana

La doctora recomana, per exemple, menjar només fruita un dia a la setmana o cada 10 dies per aprimar-nos 4 o 5 quilos en un o dos mesos. Es tracta de menjar la mateixa fruita durant tot un dia i beure tantes infusions com es vulgui.

La síndria i el meló són algunes de les fruites més recomanables en aquesta època de l'any. En canvi, és bo recordar que hi ha fruites que porten més sucre com les cireres, el raïm, les figues o els plàtans.

Leonor Navarrete / Foto: Roberto Lázaro

La doctora Leonor Navarrete, metgessa de família especialitzada en nutrició, ens dona consells per perdre pes de manera saludable i sense patir gana / Foto: Roberto Lázaro

10.000 passes al dia

La doctora Leonor Navarrete també diu que, per anar bé, tothom hauria de fer 10.000 passes cada dia. Si camineu ràpid, amb una hora al dia en tindrem prou. Un altre consell per fer l'exercici necessari és pujar escales en lloc d'agafar l'ascensor.

Alerta amb la brioixeria, els snacks, els frankfurts, les hamburgueses, les pizzes congelades o les patates de bossa

A tot això és molt important saber que els àcids grassos insaturats o greixos trans porten molt omega 6 i són terriblement dolents per a la salut. Poden provocar moltes malalties i, fins i tot, càncer.

El porten els olis vegetals com el de coco o el de palma i, per tant, la brioixeria, els snacks, els fruits secs fregits, les pizzes congelades, les patates de bossa i les carns processades com ara els frankfurts o les hamburgueses. El consell és no menjar res de tot això o limitar-ne molt el consum.

Els greixos trans poden provocar colesterol, malalties cardíaques, diabetis, obesitat i, fins i tot, càncer. D’entrada, inflamen els teixits i les artèries, que es tornen més rígides. Augmenten el colesterol dolent i ens abaixen el bo. Per tot això, és molt important no reutilitzar l’oli a l’hora de fregir.

Sandía cortada / Pixabay

Menjant només síndria un dia a la setmana o cada 10 dies us aprimareu 4 o 5 quilos / Pixabay

Alerta amb algunes patates de bossa

Algunes patates de bossa estan fetes amb oli de girasol, que no pot superar els 120 graus perquè es recrema i passa a tenir substàncies tòxiques i cancerígenes. Si una fàbrica de patates té l’oli a una temperatura més elevada, aconseguirà una major producció en menys temps i les podrà vendre més barates. Les fàbriques que les fregeixen com toca les produeixen més lentament i per això, en molts casos, les venen més cares.

Les patates fregides que fem a casa no porten gens ni mica de colesterol. Si les fregiu amb oli d’oliva no hi ha cap problema. Això sí, recordeu que són una autèntica bomba calòrica! L’important és que l’oli no es recremi perquè aleshores poden portar greixos trans.

Seguint els consells de la doctora Leonor Navarrete perdrem entre 500 i 600 grams a la setmana. En aquest sentit, és important recordar que no és bo perdre pes més ràpid.