L'Ajuntament de Barcelona es planteja instal·lar radars a les zones limitades a 30 km/h per reduir la sinistralitat. "Mentre hi hagi una sola persona ferida greu o morta en accident de trànsit hem de continuar lluitant per evitar-ho", ha explicat la regidora de Mobilitat del consistori, Rosa Alarcón, que considera que el descens de víctimes i ferits a la capital catalana passa obligatòriament per la reducció de la velocitat de circulació dels vehicles. "I això no significa només fer més carrers 30 sinó que en aquests carrers es respecti la velocitat. Cal que la normativa que ja tenim en aquests moments es compleixi", explica Alarcón.

És per això que el consistori barceloní estudia la instal·lació d'aquests radars en zones 30 –encara sense concretar els districtes- i també ubicar un radar de tram al túnel de la Rovira, un punt on l'Ajuntament ha detectat que se sobrepassa sovint el límit de 60 km/h. "Si aconseguim abaixar la velocitat serà molt més fàcil que tots ens respectem millor i que puguem conviure a la calçada sense haver de fer tantes segregacions d'espai per a la mobilitat", ha reflexionat en veu alta la regidora de Mobilitat en unes jornades sobre mobilitat a Barcelona.

Disciplina en aparcament

"Barcelona es caracteritza per una gran disciplina en l'aparcament i amb la velocitat ha de passar el mateix", ha sentenciat Alarcón. Per la seva banda, el regidor de Prevenció i Seguretat, Albert Batlle, ha defensat "l'aposta claríssima" de Barcelona per les zones 30 i s'ha mostrat partidari que tots els carrers amb un sol carril de circulació haurien de tenir aquesta limitació. "Estem decidits a fer un pas endavant en la reducció de la sinistralitat. Estem convençuts que els accidents de trànsit, des de la política, les institucions i des de la pedagogia es poden minimitzar per no dir erradicar", ha conclòs Batlle.

257 morts o ferits greus en accident de trànsit a Barcelona

El consistori barceloní detalla que en els últims 25 anys s'han reduït un 68% les persones mortes i des de l’any 2004 en un 55% les persones ferides. Tot i això, en l’últim any a Barcelona 257 persones van perdre la vida o van resultar ferides greus en accidents de trànsit. Les causes principals dels accidents continua sent les distraccions de les persones conductores i el consum d'alcohol i drogues. Els col·lectius més vulnerables són vianants i motoristes, ja que des del 2010 fins ara el 90% dels morts en accidents de trànsit pertanyen a aquests dos col·lectius.