No arriben bones notícies des de la costa del Delta de l’Ebre. Des d’ahir al vespre Salvament Marítim, sota la batuta de l’Exèrcit de l’Aire, busquen un Piper PA-34-200 Seneca, avió bimotor, que va sortir d’Eivissa i que no va arribar a Reus, on estava previst que ho fes a dos quarts de vuit del vespre, tal com va poder avançar ahir ElCaso.cat.

Avion Reus

Imatge del recorregut de l'avió, fins davant del Delta de l'Ebre, abans de ser perdut de la traça del radar / FlightRadar24.com

Dos pilots joves desapareguts: 42 i 35 anys

A l’interior de l’aparell, amb matrícula EC-HCA i de color groc, hi viatjaven dos experimentats pilots, dos homes de 42 i 35 anys. Un dels pilots és un agent dels Mossos d'Esquadra destinat a la comissaria de Cambrils, a la unitat de Seguretat Ciutadana.

Les famílies dels dos pilots van ser avisats ahir al voltant de les nou del vespre i es van traslladar al centre de coordinació que es va organitzar a la sala de crisi de l'Aeroport de Reus.

Investigació i recerca encara en marxa

Per motius que encara es desconeixen i que s'estan investigant, l'avió va desaparèixer de la traça radar. Les primeres informacions apunten al mal temps que feia a la zona, a l’hora que l’avió va ser perdut de vista. 

JetPhotos EC HCA

Una imatge de l'aeronau EC-HCA de l'aeroclub de Reus / JetPhotos 

Després d’hores de recerca, amb un ampli dispositiu amb vaixells i altres recursos civils i militars, no s’ha trobat ni rastre de l’avió i dels dos pilots. El rastre de l’aparella es va perdre a unes 40 milles nàutiques -uns 75 km- al sud de l'Aeroport de Reus, a Tarragona, i ja a l’interior del mar.

L’aparell, al dia de manteniment

L’aparell accidentat, la Piper Seneca, forma part de la flota de l'Aeroclub de Reus des de 2018 sent una de les unitats més populars, asseguren en una nota de premsa. L'aeronau compta amb el programa de manteniment al dia, s’insisteix també des l’aeroclub de la capital del Baix Camp.

L’operatiu de recerca segueix activat a l’espera de poder trobar l’aeronau i els dos pilots.