Els metges han llançat una alerta sanitària per un medicament contra l'osteoporosi que provoca dependència i fractures vertebrals quan es deixa de prendre. Es tracta de Denosumab, conegut com "la droga dels ossos", un fàrmac amb alts riscos per a la salut.

Denosumad

L'Institut Català de Farmacologia ha recomanat en un informe evitar la seva prescripció perquè pot produir síndrome d'abstinència. De fet, ja hi havia nombroses publicacions científiques que proposaven que aquest medicament s'utilitzés tan sols en casos determinats, però, malgrat les advertències, porta 9 anys comercialitzant-se.

Tan sols a les Canàries ja s'han detectat cinc casos

Tot i  que el medicament és eficaç mentre es pren, hi ha probabilitats d'un possible efecte rebot després de la suspensió del tractament. Els pacients, en deixar-lo, corren el risc de patir fractures vertebrals i de maluc. Per la seva banda, la farmacèutica assegura que la possibilitat de fractura és la mateixa que hi havia abans de consumir-lo.