"Estem treballant a contrarellotge per poder suplir el veloç augment en la demanda dels nostres productes", assenyalava Sanjiv Gajiwala, un dels responsables de màrqueting de l'empresa White Claw, en declaracions per a CNN Business. Aquesta companyia controla més de la meitat del mercat nord-americà d'aigua amb gas i alcohol, la nova beguda de moda que està fent furor entre els joves nord-americans. La popularitat d'aquesta espècie de refresc amb fins a un 6% d'alcohol s'ha disparat fins a gairebé triplicar les vendes respecte al curs anterior, esgotant existències en bars i supermercats.

Sabors en llauna

La flamant beguda es va introduir al mercat el 2013. La seva barreja entre refresc i beguda alcohòlica ha hagut d'esperar set anys per convertir-se en el nou caprici dels joves nord-americans. El producte es distribueix en llaunes i la seva aparença s'assembla bastant a les populars begudes energètiques amb què comparteix estand als comerços. L'aigua amb gas i alcohol -el seu percentatge se situa entre el 4 i el 6%- es pot trobar en una gran varietat de sabors que van des de la cirera al mango passant per la llima. Tanmateix, el seu èxit no sembla residir en les diferents aromes a disposició del consumidor.

Calories

Els productes venuts sota les marques White Claw, Pura o Bon & Viv no tenen més de 100 calories. Això significa que aquest tipus de begudes tenen al voltant 50 calories menys que una cervesa normal de 33 cl i gairebé la meitat que un combinat. L'escala converteix l'aigua amb gas i alcohol en l'opció més saludable dins de l'espectre de begudes alcohòliques econòmiques que es poden trobar en bars i supermercats convencionals.

La recepta funciona tant a nivell de màrqueting com en l'apartat econòmic. Un estudi de Nielsen -recollit per La Vanguardia- apunta que l'últim any s'ha disparat un 169% la venda d'aquest tipus de begudes. Si fem comptes, això es tradueix en uns guanys que freguen els 500 milions de dòlars (al voltant de 450 euros).