Un restaurant gallec està fent furor a les xarxes socials, especialment a Twitter, per la seva contundent resposta i actuació davant d'uns clients racistes i xenòfobs amb el cambrer de l'establiment. Els fets van succeir dissabte passat, 6 d'agost, al restaurant Nàutic de Castrelo, situat en el club nàutic d'Ourense (Ourense, Galícia), i ha estat el mateix establiment el que els ha fet públics a través d'un extens fil a la popular plataforma de microblogging. Aquell dia, un grup de comensals es va asseure a la terrassa del restaurant disposats a beure i a menjar, però es van sorprendre en veure que la persona que els va servir la beguda era un jove d'origen marroquí. Els clients van començar llavors a llançar feridors i cruels comentaris de caràcter racista i xenòfob contra el jove, fins que l'amo del restaurant va intervenir per deixar-los clar que aquest tipus d'actituds no estan permeses al seu establiment. Ara, la història s'ha viralitzat i són molts els internautes que aplaudeixen la brillant i contundent actuació del cap del local.

El propietari del restaurant ha defensat per tots els mitjans Moha, un noi d'origen marroquí de tot just 17 anys que afronta la seva primera feina d'estiu a Espanya. El noi va arribar al país el 2020, fa dos anys, i resideix amb una família d'acollida mentre continua aprenent tant el castellà com el gallec, segons publica El Faro de Vigo.

"Em cago en aquest moro" o "Que m'atengui un espanyol", alguns dels comentaris dels clients al jove cambrer

Els clients amb prou feines van donar temps a què Moha fes la seva feina, i pràcticament tot just veure'l van començar els comentaris racistes. Els comensals es van asseure en una de les taules de la terrassa i el jove, malgrat que les seves tasques no inclouen servir als clients, va anar a atendre'ls a causa de l'alt volum de treball. Els comensals eren també gallecs, i passaven uns dies de vacances a Ourense. En preguntar per les begudes, el client va notar que Moha tenia dificultats tant amb el gallec com amb el castellà, i va ser allà quan la situació va començar a torçar-se. El primer comentari racista no va tardar a arribar: "Que vinguin a recollir això i m'atengui un espanyol", va etzibar. L'encarregat del restaurant, que va ser avisat de la situació, es va adreçar als clients, i aquests van mostrar una actitud arrogant i fanfarrona, segons recull el mitjà local, amenaçant d'avisar la Guàrdia Civil.

L'encarregat del restaurant va fer fora de la terrassa els clients

Les amenaces i insults van continuar, amb comentaris molt cruels i clares connotacions racistes i xenòfobes. El client, a més d'exigir que l'atengués un espanyol i d'amenaçar amb flames la Guàrdia Civil, va dir frases com "Em cago en aquest moro" o "Em cago en Al·là". Va ser en aquell moment que l'encarregat, ja fart de les faltes de respecte al jove cambrer, es va dirigir al grup de comensals, dels quals només un havia proferit els comentaris racistes, i de forma molt educada els va llançar de l'establiment, davant dels aplaudiments de la resta de clients. Segons ha relatat El Faro de Vigo, el client que va fer els comentaris, en ser llançat de l'establiment, va escopir al cartell d'aquest.

"En perdem 13,70? No. Moha mereix respecte": les virals paraules del restaurant

L'endemà, el restaurant va fer públic el succeït a través d'un fil en gallec que van publicar a Twitter. L'encarregat del restaurant, en el moment de fer fora els comensals, va retirar les seves begudes i, d'aquesta manera amable, els va convidar a les copes i a anar-se'n del local. Al fil de Twitter pot veure's el tiquet, l'import del qual és de 13,70 euros, però el local diu el següent: "Perdem 13,70 euros? No. Moha mereix tot el respecte, igual que la resta. I quan el cap va recollir les begudes de la taula de l'impresentable, sense aixecar la veu ni una vegada, la resta de taules ens van aplaudir".

tuit restaurant club nautico castrelo clients racistes
El restaurant va fer pública la situació a Twitter, rebent milers de retuits i "m'agrada" en tot just hores. / Foto: Twitter

Des d'aleshores, el restaurant assegura estar "desbordat" perquè, a més de les vacances d'estiu i els esdeveniments regionals, l'actuació del local ha tingut una gran repercussió en Galícia. Com era d'esperar, molts usuaris han intentat agrair l'actuació del restaurant, que desafortunadament no és la que tenen la majoria, a través de ressenyes positives a Google.

ressenya positiva restaurant club nautico castrelo
Un client deixa una ressenya positiva per la brillant actuació del restaurant. / Foto: Google Maps
ressenya positiva 2 restaurant cclub nautico castrelo
Un altre client destaca la "qualitat i humanitat" dels empleats del restaurant. / Foto: Google Maps
ressenya positiva 3 restaurant club nautico castrelo
Un client mostra la seva satisfacció pel menjar i els valors del restaurant. / Foto: Google Maps