Nico Abad és una de les cares més reconegudes de la televisió en els últims anys. El periodista madrileny va començar la seva carrera el 1990 col·laborant en 'El Partido el Siglo' en Canal+ i va acabar de treballar en mitjans de comunicació convencionals el 2020 quan presentava la secció d'esports en Telecinco.

Va destacar com a copresentador en 'Los Manolos de Cuatro', compartint pantalla amb Manu Carreño i Manolo Lama, informant sobre l'actualitat esportiva. Va participar en la cobertura de Mediaset de l'Eurocopa 2008 i els Mundials de 2010 i 2018. També va ser el narrador de Moto GP des de 2013 fins a 2016.

Abad és notícia perquè ha obert un canal de Twitch amb què ha tingut un èxit notable. Va crear el seu compte el 12 de febrer de 2021 després de no tenir contracte amb cap cadena de televisió. Des d'aleshores s'ha mostrat molt actiu a la plataforma d'Amazon en la que ha emès durant més de 76.300 hores.

El periodista ha trobat a Twitch un lloc per treballar de manera independent, emetent el contingut que ell vol, que sol estar relacionat amb l'actualitat esportiva o amb les seves vivències en l'àmbit del periodisme esportiu nacional. Actualment, té més de 15.000 seguidors i els seus directes són vistos per gairebé 300 espectadors de mitjana, aconseguint màxims d'audiència de més de 3.800.

Els motius d'Abad per començar a Twitch

El que fos el narrador de Moto GP durant tres temporades va comentar a mitjans d'abril amb Raúl Varela i Miguel Gutiérrez, companys de Marca, els motius pels quals va decidir aventurar-se a la plataforma de Twitch: "Soc a Twitch perquè no tinc feina en televisió. Me'l prenc com la meva feina, en guanyo zero, però sé que això va de persistència i constància", va dir. El seu canal ha crescut, augmentant gairebé en 10.000 seguidors des d'aleshores, per la qual cosa tot apunta que ja genera ingressos amb la plataforma d'Amazon.

Recentment, Abad va atendre els companys d'El Confidencial i va comentar les raons per les quals va elegir Twitch i no altres plataformes: "Em vaig quedar sense contracte, cap tele no em volia i em vaig passar a Twitch. Vaig mirar quines plataformes hi havia, YouTube no em seduïa i Instagram em semblava regular. Twitch és més propera a la televisió i al món professional que la resta. Jo porto tot el contingut i el meu equip la part de logística i publicitat", va comentar el periodista.

Nico Abad EFE (2)

Manu Carreño i Nico Abad / EFE

Abad va comentar les claus de Twitch i les diferències que hi ha amb la televisió convencional: "No hi ha gaire complexitat. No obstant això, si vols incloure vídeos en l'emissió, t'exigeix una feina gran, tant com en la tele. A més, mentre que a la televisió hi ha el realitzador, aquí aquesta funció la fas tu. Ets el productor, realitzador i presentador. És una tasca que es va acumulant i has de jugar amb això, perquè l'èxit de Twitch està molt lligat a la persona, al creador", va explicar.

Diversos periodistes utilitzen Twitch

Les noves tecnologies han obert noves oportunitats per als periodistes a través de les noves plataformes digitals. Molts professionals de la informació han optat per Twitch per continuar creixent a nivell laboral. Recordem que es pot guanyar una bona quantitat de diners a través de la publicitat, externa o interna, i amb les subscripcions o donacions dels espectadors.

És el cas de Siro López, un altre periodista molt reconegut, que es va animar a crear un canal de Twitch a finals de 2020 i actualment compta amb gairebé 145.000 seguidors, una audiència mitjana de gairebé 1.300 espectadors amb un màxim de 29.500. A més, ha col·laborat amb streamers com Ibai Llanos i altres periodistes com Dani Senabre o Antoni Daimiel.