Dimecres passat un edifici d'habitatges es va esfondrar a Peníscola, deixant a un menor de 15 anys i a una dona com a víctimes mortals i diversos veïns rescatats in extremis. La parella i pare dels morts, Bienvenido Cives, ha patit ara una situació que ha enfurismat a les xarxes socials. La companyia telefònica MásMóvil li reclama el router per donar de baixa el seu compte. I l'aparell es troba sepultat sota la runa en la qual van morir els seus familiars.

Reclamen el router al supervivent de l'ensorrament de Peníscola

La setmana passada, Cives perdia el seu fill de 15 anys i la seva parella després de l'ensorrament de l'edifici en el qual es trobaven, un bloc residencial de la urbanització Font Nova de Peníscola.

Per causes que encara es desconeixen, part de l'edifici es va enfonsar i diverses persones van ser evacuades amb vida, inclòs aquest pare. Des del principi es va informar de dues persones desaparegudes, que finalment van aparèixer sense vida entre la runa: la dona i el fill de Bienvenido.

edifici esfondrat peñiscola europa press

Enderrocament Peníscola / Europa Press

A més de la greu pèrdua personal, l'habitatge va quedar destruït i les seves pertinences, sepultades. I ara l'home, de Morella, intenta tramitar les gestions que corresponen després de semblant desgràcia. Una d'elles ha saltat a la fama després de fer-se viral a les xarxes socials per la poca empatia de l'empresa.

Va perdre el seu fill i la seva parella

Perquè una de les primeres coses és donar de baixa els subministraments, com la línia telefònica. Així ho va intentar fer Cives amb la seva companyia, MásMóvil, però la resposta el va deixar perplex. Per donar de baixa el seu compte, exigien tornar el router, l'aparell central per a la connexió wifi que es lliura als clients quan contracten serveis d'internet.

Router wi-fi / PxFuel

Imatge d'arxiu d'un router wifi / PxFuel

Una gestió rutinària que semblava una mica macabra. Però l'home va contestar explicant la seva situació i la impossibilitat de recuperar-lo d'entre la runa. Llavors va rebre la resposta de què les xarxes socials han parlat sense parar els últims dies.

Penalització de 150 euros

"Lamentablement, no el podem eximir de la penalització per no devolució del router. Els nostres termes i condicions no contemplen aquest cas. Sentim les molèsties", rebia com a resposta l'home després de la seva explicació, detalla El Periódico.

L'esmentada penalització suposa una xifra d'uns 150 euros, que segons la companyia havia de pagar passi el que passi. Després de fer-se pública aquesta situació, molts usuaris indignats van carregar contra l'empresa i van mostrar la seva solidaritat a l'home.

bombers peñiscola Twitter @SIAB Castellon

Enderrocament Peníscola / @SIAB Castellon

Al mateix mitjà, Cives declarava: "No tenen miraments amb res. Els és absolutament igual el que ens ha passat. Si no tornes el router, a pagar i no hi ha més... No es tracta de si he de pagar 100 o 150 euros, és el fet de no empatitzar per res del món".

MásMóvil demana disculpes

Poc després, MásMóvil anunciava en el seu compte de Twitter: "Hola, ha estat un error en el procediment que ha derivat en una mala gestió. Per descomptat, no haurà de pagar res. Estem fent tot el necessari perquè no tornin a repetir-se coses així. Lamentem tot això, reiterem les nostres disculpes".

Reiterat perquè el primer missatge, previ a algunes de les notícies sobre el tema, ja demanava perdó: "Hem comès un error a l'hora de gestionar el cas de Bienvenido, i demanem disculpes per això. Ens hem posat en contacte amb ell i ja ha quedat solucionat... A més, li hem brindat tot el nostre suport en aquesta difícil situació i per descomptat, ens hem disculpat amb ell personalment. També hem revisat els nostres processos perquè no torni a succeir res similar. De tot cor, disculpes de part de tot l'equip MásMóvil."