Des de la Direcció General de Trànsit (DGT) treballen diàriament per millorar les condicions i regles per assegurar-se que els conductors, els seus acompanyants i els vianants dels carrers i carreteres espanyoles estiguin tan segurs com sigui possible.

De fet, les seves normes estan sent revisades constantment per millorar-les, també afegeixen periòdicament noves que s'adapten als avenços tecnològics i les condicions actuals. Un exemple d'això és la inclusió de la norma que sancionarà els conductors que utilitzin el panell tàctil mentre condueixen.

També hi ha normes que estan dirigides als fabricants de vehicles, com la que imposa a les empreses automobilístiques l'obligació d'incloure l'ISA en els seus models de cotxes. Aquest sistema ajudarà que hi hagi menys sancions per excés de velocitat, ja que avisarà l'usuari que està conduint massa ràpid, fins i tot alguns models reduiran el ritme de manera automàtica per reduir la mortalitat d'un accident potencial.

Les diferents zones d'aparcament

Hi ha diverses sancions que serveixen per delimitar les zones en les quals pot aparcar un conductor. Un exemple d'això és la zona blava que hi ha en diversos municipis que obliga als usuaris que decideixin parar en ella a pagar una quota que augmenta en funció de les hores.

És un sistema similar al de les zones verdes, teòricament serveixen perquè els veïns d'una àrea tinguin llocs per aparcar a prop dels seus domicilis, encara que té diverses excepcions. Tampoc no està permès parar o aparcar en un carril bici, ja que la DGT imposa una multa de 200 euros per als quals ho facin.

Pàrquing EP (2)

Cotxes aparcats en Madrid / Europa Press

Un altre cas és el de les places que estan posades per a persones amb mobilitat reduïda (PMR) o discapacitat. Podem trobar aquest tipus d'àrees en el pàrquing de qualsevol botiga gran, centres comercials, estadis o platges. Són summament necessaris per ajudar les persones que tenen més dificultats per desplaçar-se.

Les úniques persones que podran estacionar-se en aquestes places són les que tenen el distintiu de mobilitat reduïda al seu cotxe. Aquestes targetes es lliuren a persones que les necessiten o als usuaris d'un cotxe en el qual un usuari amb aquestes condicions es desplaça habitualment.

Les sancions per utilitzar les places de PMR

La DGT ha pensat en la possibilitat que algun conductor no respecti aquestes places i les utilitzi sense tenir la targeta de persona de mobilitat reduïda. Els usuaris que no tinguin la targeta o n'estiguin utilitzant una de falsa seran castigats.

Per desgràcia, la DGT no sanciona amb punts del carnet els conductors que decideixin aparcar en aquestes places. Fa temps que algunes organitzacions que representen els interessos de les persones amb mobilitat reduïda es queixen per aquesta legislació, ja que consideren que és obsoleta.

Encara que no hi ha una sanció de punts, sí que n'hi ha econòmica. Els conductors que aparquin en aquestes places seran sancionats amb una multa de 200 euros, que es reduirà a 100 si decideixen pagar-la abans dels 15 dies. Malgrat això, la grua podria emportar-se el vehicle, de la mateixa forma que si s'aparca en una zona de càrrega i descarrega.