La Direcció General de Trànsit (DGT) està avaluant les seves regles constantment per fer que els carrers i carreteres d'Espanya siguin més segurs. També treballen diàriament per millorar la normativa, ja que amb les noves tecnologies hi ha diverses situacions que no s'havien previst.

Un exemple d'això és la nova normativa creada per legislar els patinets elèctrics. Un mitjà de transport que va sorgir fa un parell d'anys i es va estendre per la majoria de grans ciutats. Actualment, els seus conductors ja tenen un reglament, que va ser inclòs en la nova llei de trànsit.

També les sancions s'actualitzen. Algunes de les activitats més perilloses al volant són sancionades amb més punts del carnet o amb l'ingrés a la presó. Un exemple d'això és la sanció que s'aplicava als conductors que utilitzaven el telèfon mòbil que anteriorment era de tres punts i passarà a ser de sis.

La infracció que molts cometem

La DGT ha publicat a les seves xarxes socials un recordatori de la nova normativa relacionada amb els avançaments als ciclistes per part dels cotxes. El 21 de març de 2022 començaran a aplicar-se les noves normes i una d'elles s'ha fet perquè els ciclistes estiguin més protegits i, d'aquesta forma, evitar els accidents que estiguin relacionats amb aquests esportistes, ja que poden ser summament perillosos.

És obligatori avançar els ciclistes deixant de marge 1,5 metres. És una distància segura perquè l'esportista no es vegi amenaçat i tingui un petit marge de maniobra. Actualment, la sanció és de quatre punts, encara que a partir del 21 de març d'aquest mateix any serà de sis. És un gran canvi, ja que suposa la pèrdua de la meitat dels punts del carnet de conduir, així que si una persona té altres sancions anteriors podria perdre la seva llicència.

Ciclista EP (2)

Ciclista / Europa Press

La publicació de la DGT ha recordat als seus seguidors les normes relacionades amb els ciclistes. A més de la distància d'1,5 metres per avançar-los han publicat que en via de dos carrils per sentit, els conductors hauran de canviar de carril per avançar-los.

Finalment, van recordar que parar o estacionar als carrils bici està terminantment prohibit i suposarà una multa de 200 euros per a l'infractor. L'objectiu de la DGT és el de reduir els accidents i els que estan relacionats amb ciclistes tenen un índex de mortalitat realment alt.

Les dades dels accidents

Les dades relacionades amb les víctimes mortals a la carretera han millorat el 2021. Han mort 31 ciclistes a les carreteres el 2021, nou menys que el 2019 (tenint en compte aquest any en comptes de 2020 per la pandèmia).

En total van perdre la vida 1.004 persones, un 9% menys que el 2019. Les dades demostren que les noves mesures de la DGT estan ajudant a reduir les víctimes mortals, que és realment el seu principal objectiu.

Des de la DGT també han volgut publicar un tweet en el qual recorden als ciclistes algunes de les normes que han de complir quan circulin per les carreteres. Han de senyalitzar les seves maniobres prèviament i respectar els senyals. Han de portar casc sempre en la via interurbana i han de complir la mateixa taxa d'alcohol que els conductors de vehicles amb motor.