Les polèmiques relacionades amb les passarel·les de moda no han deixat de veure's en els mitjans de comunicació en els últims anys. La pressió a què són sotmeses les models, els casos d'abús i els problemes de pes d'algunes de les noies han estat diversos dels temes més populars i, per desgràcia, alguns continuen succeint.

Hi ha algunes empreses han optat per intentar ajudar a eliminar alguns d'aquests problemes i aposten per models amb tipus de cossos diferents dels que es veien anteriorment. Diverses marques utilitzen models amb un físic més similar al de qualsevol persona en lloc del d'una persona amb clars problemes de salut.

És un tema especialment candent en una indústria que mou milions d'euros a l'any i hi ha diverses persones que treballen en aquest àmbit que volen canviar les coses i denunciar el que no consideren correcte, ja que algunes actituds i pensaments poden suposar problemes molt greus.

Karoline Bjornelykke protesta contra les falses 'talles grans'

La popular model Karoline Bjornelykke és tota una icona a les xarxes socials. S'ha fet molt popular gràcies al seu compte de TikTok en la qual parla sobre temes polèmics relacionats amb el món de les passarel·les i les models.

En el seu compte d'Instagram també ha guanyat notorietat, sumant alguna cosa més de 25.000 seguidors, encara que en TikTok en té alguns més (gairebé 29.000). En alguns dels seus vídeos relata experiències personals i es posa a si mateixa com a exemple. Va tenir problemes de pes i va aconseguir aprendre a voler-se a si mateixa i guanyar pes fins a estar fora de perill.

@coolquinn

Based on questions for my vídeo "from skinny to plus size" with 3M views, link in comments ➡️

♬ Monkeys Spinning Monkeys - Kevin MacLeod & Kevin The Monkey

 

 

 

 

Recentment, s'ha viralitzat un vídeo en el qual denuncia les activitats d'algunes marques que enganyen als consumidors dient que treballen amb models de talles grans. Al clip es pot veure Bjornelykke utilitzant roba de talles grans, però perquè li quedi bé utilitza una espècie de peces de farcit.

També explica que a les fotos els responsables de la campanya publicitària ordenen que es col·loquin agulles en la part del darrere perquè la roba sembli més ajustada. La intenció de les marques és que la cara i el coll de les noies que treballen com a imatge sigui tan prima com sigui possible, segons explica Bjornelykke.

Les declaracions de la model

Karoline Bjornelykke és molt activa a les xarxes socials, sobretot en el seu compte de TikTok en la qual publica diversos vídeos en els quals denuncia la pressió a què són sotmeses diverses models per veure's flaques i, presumptament 'estètiques'.

En el seu vídeo viral va comentar un dels grans problemes de la indústria: "Les marques volen que el coll i la cara es vegin realment prims, el que no només cregui estàndards poc realistes, sinó impossibles," va dir. De fet, ella és considerada com una model de talles grans, encara que utilitza la talla 38.

També va enviar un missatge per ajudar a fer que la indústria millori en l'aspecte ètic: "No hi ha forma que totes les models rebutgin col·lectivament aquestes feines. El poder real està en els consumidors, per això vaig fer aquest vídeo, perquè els consumidors puguin prendre millors decisions," va comentar.