La Direcció General de Trànsit, coneguda com a DGT, ataca de nou amb l'última tecnologia en radars: es tracta dels anomenats Velolaser, que tenen una mida gairebé imperceptible a simple vista mentre conduïm, es controlen per wifi i tenen una alta capacitat que permet multar qualsevol conductor.

La DGT i la seva nova arma a les carreteres

En el marc d'una nova Llei de Trànsit que més que mai busca reduir els excessos de velocitat a les carreteres espanyoles, la DGT ha posat en funcionament la seva nova arma contra la conducció temerària que causa tants accidents al nostre país. Encara que fins ara ja s'havia estès una àmplia xarxa de radars per controlar aquest tipus d'incidències, moltes persones intenten enganyar i evitar els dispositius de control de velocitat.

Cotxe a alta velocitat / Pxfuel

La nova Llei de Trànsit busca reduir els excessos de velocitat / Pxfuel

A través de detectors de radars, que alertaven el conducot per donar la frenada de torn i deslliurar-se de la multa, o directament d'inhibidors que bloquejaven el senyal i impedien que l'aparell cacés la matrícula del vehicle, milers de persones intentaven esquivar les multes. Tanmateix, la mateixa Llei de Trànsit que entrarà en vigor el pròxim mes de març, també ha inclòs duríssims càstigs als usuaris que comptin amb aquests dispositius.

Indetectables i capaços de multar el més espavilat

La nova prohibició es feia extensiva tant als conductors que el portessin com als tallers que els instal·lessin, arribant a multes de fins a 6.000 euros. I ara, per completar l'operació, han començat a funcionar els seus radars Velolaser, un dels seus mecanismes més avançats, que quedin pràcticament ocults i que comptin amb característiques específiques per enxampar els més eixerits. La seva mida, en primer lloc, de 50 centímetres, els fa difícils de detectar.

Radar Velolaser / DGT

Els radars Velolaser costen molt de detectar / Arxiu

Gràcies a això, poden ser col·locats sobre un senyal, sobre la barana o ancorats sobre un trípode, d'una forma molt més discreta que la resta de radars. La Guàrdia Civil de Trànsit els ha col·locat en la majoria de carreteres espanyoles i poden sancionar-nos per excés de velocitat -amb multes d'al voltant de 600 euros-, utilitzar el mòbil al volant -perdent fins a sis punts- o no portar correctament el cinturó de seguretat, entre altres infraccions.

Velolaser, l'últim radar de la DGT per a les infraccions a la carretera

A més, són sense fil i funcionen autònomament durant fins a cinc hores, es poden controlar a través de dispositius amb connexió wifi o dades mòbils i són especialment útils en zones urbanes. I és que, si s'equipen als cotxes de la Guàrdia Civil, poden detectar infraccions des dels 15 fins als 50 metres, arribant a dos carrils de la seva ubicació i tenen un rang de detecció entre els 30 i els 250 quilòmetres per hora.

Són bastant precisos, ja que tenen un marge d'error del 5% i poden funcionar tant de dia com de nit. Malgrat la seva utilitat, la fabricació dels radars Velolaser és bastant més cara de les xifres que es recullen amb les multes que podran posar gràcies a ells. Perquè cada radar d'aquest tipus costa al voltant de 14.400 euros.