Les primeres dades relacionades amb la caixa negra de l'avió que es va estavellar a Guangxi, al sud de la Xina, comencen a sortir i alguns mitjans de comunicació informen que tot apunta que l'accident que va acabar amb la vida de 123 passatgers podria haver estat provocat per algú de la cabina.

Aquesta informació, que ha estat avançada pels companys del Wall Street Journal, podria explicar l'estranya caiguda que va tenir aquest avió Boeing 737-800 de la companyia la Xina Eastern, ja que es va estavellar contra les muntanyes completament en picat.

Aquesta informació va acompanyada d'unes línies lapidàries, que afirmen que aquest accident va ser totalment provocat per algú que va accedir a la cabina de l'avió: "Les dades mostren que algú, possiblement un pilot o una altra persona que es va obrir pas per força a la cabina, va enviar el Boeing 737-800 en caiguda picada contra el terra".

Els fets, que van passar el passat 21 de març, no estaven gens clars. Hi havia alguns indicis que l'accident no havia estat normal, però ara aquest prestigiós mitjà de comunicació nord-americà confirma el que uns quants s'havien atrevit a dir.

L'avió no tenia cap error tècnic

Les autoritats del gegant asiàtic van manifestar després de l'accident que l'avió es trobava en perfectes condicions. Van comunicar que la seva caiguda no va ser provocada per un error a l'aeronau ni per cap anomalia relacionada amb els controls aeris ni el trànsit.

L'avió havia passat tots els controls pertinents des que va començar a utilitzar-se per l'aerolínia la Xina Eastern el 1997. A més, van assegurar que les condicions climatològiques eren òptimes per volar el passat 21 de març en aquesta zona, per la qual cosa no entenien què havia pogut succeir.

Malgrat això, les dues caixes negres de l'avió estaven greument fetes malbé. La informació sobre les dades del vol i l'enregistradora de veu no van poder ajudar les autoritats locals per aclarir la situació. L'empresa que va fabricar l'avió, que és nord-americà, va demandar que volien ajudar en la investigació i van demanar que els enviessin les dades que tenien.

Ara sembla que les primeres dades han pogut ser recuperades per aquesta empresa i els companys del Wall Street Journal han pogut confirmar aquesta informació. En cas de ser així, seria un escàndol similar al que va passar el 2015 amb l'avió de Germanwings.

Problemes a l'interior de l'avió

Aquesta teoria és realment sòlida, ja que els pilots de l'avió no van contestar cap de les gaires trucades que els van fer des de control ni des de les aeronaus que van passar a prop d'ells. Semblava que podien tenir un problema de comunicació, però podria ser que no poguessin contestar per un conflicte intern a la cabina.

Les dues persones que eren a la cabina eren Yang Hongda, el capità, que havia tingut un fill pocs mesos abans de l'accident, i Zhang Zhengping, el copilot, que era una persona molt ben considerada per l'aerolínia, després d'estar prop de 30 anys treballant en avions i s'anava a jubilar durant l'estiu.